• صفحه نخست
  • جشنواره
  • چندرسانه‌ای
  • خبر
  • گزارش
  • یادداشت
  • گفتگو
  • درباره ما
  • پیوندها
  • دبیرخانه
  • تماس با ما
ایران بان‌نو
  • 24 فروردین 1400
  • دبیرخانه
  • پیوندها
  • درباره ما
  • تماس با ما
ایران بان‌نو
  • صفحه نخست
  • جشنواره
  • چندرسانه‌ای
  • خبر
  • گزارش
  • یادداشت
  • گفتگو
  • درباره ما
  • پیوندها
  • دبیرخانه
  • تماس با ما
تایم لاین مطالب
22 فروردین 1400 22 فروردین 1400
خبر

نرخ مشارکت اقتصادی بانوان کرمان پایین است

22 فروردین 1400 22 فروردین 1400
خبر

نمایشگاه دائمی عرضه محصولات بانوان قمی دایر شود

22 فروردین 1400 22 فروردین 1400
خبر

دختران در مراکز شبه‌خانواده مهارت شغلی‌ می‌آموزند

19 فروردین 1400 19 فروردین 1400
خبر

ورود به بازارهای جهانی با اجرای درست طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

18 فروردین 1400 18 فروردین 1400
یادداشت

نگاهی نو به دغدغه های امروزی زنان

18 فروردین 1400 18 فروردین 1400
خبر

بانوان کارآفرین مازندران تجلیل شدند

سرتیتر خبرها
15 فروردین 1400 15 فروردین 1400
گزارش

پوشش سنتی هرمزگان؛ هویتی ماندگار

10 فروردین 1400 10 فروردین 1400
گفتگو

خانواده محوری، در اولویتِ فضای فعالیت بانوان

10 فروردین 1400 10 فروردین 1400
خبر

در دفاع از سلامت مردم، خانم‌ها پرچم‌دار هستند

چرا بانک‌ها کارآفرینان زن را نادیده می‌گیرند؟
خدیجه یارعلی
خانه
گزارش

چرا بانک‌ها کارآفرینان زن را نادیده می‌گیرند؟

30 آبان 1399 گزارش

ایران بان‌نو/سینا حامدی: رییس کارگروه کارآفرینی انجمن ملی زنان کارآفرین با اشاره به سهم ۲۰ درصدی زنان کشور در اقتصاد و اشتغال، گفت: ایران در شاخص سهم کارآفرینی زنان در میان ۵۸ کشور، در جایگاه پنجاه و چهارم قرار دارد. این مساله ناشی از کم‌توجهی بانکهاست.

به گزارش ایران بان‌نو خدیجه یارعلی در وبینار انتقال تجارب و معرفی الگوهای موفق کارآفرینی بانوان، افزود: طبق مطالعات جهانی، توسعه اقتصاد در آینده مربوط به فعالیت زنان کارآفرین است و در حال حاضر نیمی از جامعه فعال را زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: طبق آمارهای بانک جهانی ۳۰ درصد مشاغل ثبت شده رسمی در سراسر دنیا به زنان اختصاص دارد، از این رو از سوی این بانک قرار است تا سال ۲۰۳۰ بر اساس برنامه تدوین شده، دستیابی زنان به کارآفرینی بیشتر شود.

یارعلی، با اشاره به رتبه بندی جهانی در این زمینه، خاطر نشان کرد: در میان ۵۸ کشور رتبه بندی شده در شاخص‌های کارآفرینی، ۱۰ کشور به ترتیب شامل “امریکا”، “نیوزیلند”، ” کانادا”، “رژیم اشغالگر قدس”،”ایرلند”، “تایوان”، “سوئیس”، “سنگاپور”، “انگلستان” و “لهستان”  می‌شود.

وی ، “سرمایه ریسک پذیر”، “بین المللی سازی”، “رشد بالا در کسب و کار”، “نوآوری فرایند”، “نوآوری محصول”، “رقابت”، “سرمایه انسانی”، “جذب فناوری”، “کسب و کار مبتنی بر فرصت کار”، “پشتیبانی فرهنگی”، “شبکه سازی”، “پذیرش ریسک”، “مهارت کسب و کارهای نوپا” و “درک فرصت”  را از شاخص‌های چهارده گانه جهانی برای رتبه بندی کشورها اعلام کرد.

رییس کارگروه کارآفرینی انجمن ملی زنان کارآفرین با اشاره به رتبه ایران در این زمینه، یادآور شد: متاسفانه ایران در این رتبه بندی جایگاه خوبی ندارد و در میان ۵۸ کشور رتبه ۵۴ را کسب کرده و در آمارهای اخیر این رتبه نیز تنزل داشته است.

وی با تاکید بر اینکه این تنزل رتبه می‌طلبد تا مسوولان در این زمینه بازنگری داشته باشند، گفت: مهمترین عامل در این زمینه تامین مالی برای حوزه کارآفرینی زنان است؛ چرا که سیستم بانکی بیشتر تمایل دارند تا با کارآفرینان مرد همکاری داشته باشند.

یارعلی اضافه کرد: این وضعیت در حالی است که ایران پیشینه خوبی در زمینه مشارکت زنان در کارآفرینی دارد به گونه‌ای که در زمانی که کشاورزی محور فعالیت کشور بوده، این زنان بودند که محور فعالیت کشاورزی را تشکیل می‌دادند.

به گفته وی در حال حاضر میزان مشارکت زنان در اقتصاد و اشتغال کمتر از ۲۰ درصد است.

  • برچسب ها
  • ایران بان‌نو
  • ایران بانو
  • خدیجه یارعلی
  • سایت ایران بان‌نو
  • سایت ایران بانو

اشتراک گذاری مطلب

Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest Tumblr VKontakte WhatsApp

مطالب مشابه

پوشش سنتی هرمزگان؛ هویتی ماندگار گزارش
15 فروردین 1400

پوشش سنتی هرمزگان؛ هویتی ماندگار

سلامت روان زنان در چالش با ویروس کرونا گزارش
19 اسفند 1399

سلامت روان زنان در چالش با ویروس کرونا

روغن‌گیری، زمینه‌ساز اشتغال خانگی بانوان میبد گزارش
19 اسفند 1399

روغن‌گیری، زمینه‌ساز اشتغال خانگی بانوان میبد

پاسخ بدهید لغو پاسخ

  • Click here - to select or create a menu
دسترسی سریع
  • دبیرخانه
  • پیوندها
  • درباره ما
  • تماس با ما
ایران بانو، رسانه بانوان ایران زمین

ایران بان‌نو به عنوان نخستین رسانه تخصصی بانوان کارآفرین قصد دارد بی درغلتیدن به نگاه‌های سیاست‌زده، هم و غم خود را برای معرفی بانوان کارآفرین در سراسر ایران بگذارد.

برای ایران‌ بان‌نو تفاوتی نیست میان بانوان کارآفرینی که در نقاط دورافتاده برای معیشت، تلاش می‌کنند با آنهایی که در پایتخت و با دارا بودن انبوه حمایتها مشغول فعالیتند.

اتفاقا ایران بان‌نو علاقمند است تریبون آن دسته از بانوان کارآفرینی باشد که به خاطر محرومیت از دسترسی به مرکز بیش از بقیه در مهجوریت قرار گرفته‌اند.

ایران بان‌نو نه فقط به دنبال معرفی این بانوان است بلکه خواهد کوشید پیوندی ایجاد کند میان این بانوان و صاحبان سرمایه تا در نتیجه اجتماع آنها، رشدی ایجاد شود هم در سطح زندگی این کارآفرینان و هم معنایی منطقی ایجاد شود برای صرف سرمایه.

تمام مطلب سایت برای ایران بانو محفوظ است. کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز است!
جشنواره ایران بانو